contoh karangan laporan perkhemahan



Sekolah kamu telah mengadakan aktiviti perkhemahan unit beruniform. Sebagai setiausaha Persatuan Pengakap, kamu diminta menulis laporan tentang perkhemahan tersebut.Tulis laporan kamu itu selengkapnya.

Laporan Perkhemahan Unit Beruniform Sekolah Kebangsaan Lenga, Muar.

Pada 20 Jun 2013 hingga 21 Jun 2013, Sekolah Kebangsaan Lenga telah mengadakan program perkhemahan unit beruniform di Kem Bekok. Pasukan beruniform yang terlibat ialah Persatuan Pengakap, Tunas Puteri, Persatuan Bulan Sabit Merah, dan Puteri Islam.
Sebanyak 120 peserta yang mewakili unit-unit tersebut mengambil bahagian. Mereka diiringi oleh 20 orang guru penasihat. Semua peserta dan guru menaiki tiga buah bas yang disewa khas untuk ke kem tersebut yang terletak kira-kira 10 kilometer dari sekolah.

Di kem tersebut, para peserta dibahagikan kepada 12 kumpulan. Setiap kumpulan diselia oleh dua orang guru pengiring Antara aktiviti yang dijalankan semasa perkhemahan tersebut ialah merentas halangan, ikhtiar hidup, keselamatan dalam air, pertolongan cemas, persembahan nyanyian, serta pertandingan reka cipta.
Para  peserta perkhemahan menunjukkan semangat kerjasama yang erat “umpama aur dengan tebing”. Mereka didedahkan dengan pelbagai pengetahuan yang amat berguna terutama dalam aktiviti ikhtiar hidup. Mereka belajar mengenal tumbuhan yang dapat dimakan dan yang beracun, cara memasak, serta cara berlindung di dalam hutan.

“Aktiviti perkhemahan ini berjaya mencapai matlamatnya. Para peserta yang terlibat menunjukkan sifat kepimpinan, keberanian, dan kerjasama mereka selain mempamerkan disiplin yang tinggi dalam setiap aktiviti,” kata Guru Besar Sekolah Kebangsaan Lenga, Encik Ghazali B. Hussin ketika majlis penutupan program tersebut.

Program yang bermanfaat ini akan diadakan lagi pada thun hadapan. Sekalung tahniah kepada semua yang terlibat dalam menjayakannya.
Laporan disediakan oleh,
siti safiah
....................................................

(SITI SAFIAH BT SAFINGGI)
Setiausaha,
Persatuan Pengakap,
Sekolah Kebangsaan Lenga.

Ulasan

  1. Kenapa tk buat 6 perengan...5 perenggan pon dh ok ��

    BalasPadam
  2. Kenapa tk buat peribahasa

    BalasPadam
  3. πŸ’πŸ’Œ✈^_~➕πŸ˜…➕πŸ•✈πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜‰πŸ˜œπŸ˜£πŸŒ πŸ£➕πŸ˜€πŸ’πŸ˜…πŸ˜➕🍣😣🌠🌠➕πŸ£πŸ˜£πŸ™‚πŸ˜πŸ£πŸ•➕πŸ£πŸ˜€πŸ’ŒπŸ˜πŸ’πŸ™‚πŸ˜…➕πŸ˜€πŸ•πŸ’ŒπŸ˜πŸ’➕πŸ™‚πŸ˜€πŸ•πŸ˜…πŸ˜£πŸ’Œ➕πŸ˜€πŸ’πŸ’πŸ˜€πŸ™‚πŸ˜£πŸ˜…➕πŸ’πŸ˜€πŸ’ŒπŸ˜£πŸ™‚πŸ˜…➕πŸ˜€πŸ’πŸ’ŒπŸ˜£

    BalasPadam
  4. orng sepatutnya 5 perenganlah.Dey!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bising nya kw sana 😠😠😠 biar lah bah pelajaran juga kan

      Padam
  5. kenapa karangan kau panjang bodoh menyusahkan orang babissssπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ‘ΉπŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜ πŸ˜€πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜πŸ˜πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ πŸ˜ˆπŸ˜ πŸ˜ˆ>:(>:(>:(>:(>:(>:(>:(>:(>:(>:(>:(>:(>:(>:(>:(>:(πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ‘Š

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Karangan Fakta- Kebaikan Mengunakan Perpustakaan

TEMA-TEMA DALAM KSSR BM THN 4